Filtry

filtry Auto Moto Shop oferuje największy wybór filtrów do wszystkich marek i modeli samochodów.

W naszej ofercie znajdą Państwo filtry renomowanych producentów, m.in.:
Bosch, Mann, Purflux, Fram, Hengs, Filtron, Mayle, Alco, Maxgear, i inne.

Wszystkie oferowane przez nas filtry są nowe oraz posiadają gwarancję producenta (12 lub 24 miesiące).
Aby dobrać właściwy filtr mogą Państwo skorzystać z porady naszego sprzedawcy.     

mann1

Kto podróżuje samochodem w gorące letnie dni, potrafi docenić powiew chłodnej bryzy za kierownicą. Powietrze schłodzone przez klimatyzację znacznie poprawia komfort podróży w upale. Dowiedziono również, że dobre samopoczucie kierowcy utrzymuje się dłużej w temperaturach poniżej 24 stopni. Zmniejsza się wtedy stres, liczba błędów i ryzyko wypadków. „Warunkiem jest oczywiście sprawna klimatyzacja i skuteczny filtr kabinowy”, twierdzi Eugen Koch, kierownik działu zarządzania produktami firmy MANN-FILTER. Dlatego podczas przeglądu okresowego przed urlopem warsztaty powinny doradzać kierowcom sprawdzenie układu chłodzącego powietrze i regularną wymianę filtra kabinowego.

Już przy temperaturze zewnętrznej od 20 do 30 stopni termometr wewnątrz kabiny pojazdu wskazuje nierzadko 40 stopni i więcej. Badania potwierdzają, że przy tak wysokich temperaturach liczba wypadków wzrasta nawet o 22 procent – do poziomu, który odnotowuje się w warunkach jazdy po mokrej nawierzchni. Kierowca gorzej przetwarza liczne informacje o uczestnikach ruchu drogowego i znakach drogowych, wskutek czego reaguje z opóźnieniem. Ponadto zaczynają mnożyć się błędy w trakcie jazdy. „Kierowcy jeżdżą za szybko, za blisko innych pojazdów lub nie trzymają się pasa ruchu. Wszystko to w połączeniu ze zestresowanymi upałem pasażerami rozprasza uwagę kierowcy. Może być to przyczyną wypadków”, ostrzega Koch.

oleje producenci

 

Jakość filtrów marki Mann-Filter nie jest tu dziełem przypadku, ale wynikiem badań i projektów. Już na etapie rozwoju materiały dla powstania danego filtra badane są w laboratoriach MANN+HUMMEL, a następnie na stanowiskach kontrolnych dla silników, w pomieszczeniach pomiarowych oraz w symulatorze klimatyzacji. Również badania długotrwałe w warunkach ekstremalnej konkurencji oraz bezpośrednie testy w warunkach naturalnych dla pracy filtrów pozwalają na stosowanie Mann-Filter w realnych warunkach np. na piaskach Sahary, czy na europejskich drogach, gdzie pokonywanych są tysiące kilometrów.
Słynny, wyścig Paryż-Dakar to jeden z najcięższych testów dla człowieka, maszyny i materiałów. Prawdziwym wyzwaniem dla MANN+HUMMEL jest możliwość przetestowania w trakcie jego trwania filtrów oleju, powietrza i paliwa.

 

 Wielowarstwowe filtry paliwa 

W głównym filtrze paliwa dla samochodu ciężarowego MANN+HUMMEL stosuje medium filtracyjne Multigrade F. Medium to składa się ze zintegrowanych wielowarstwowych, częściowo pełnosyntetycznych warstw. Zauważyć należy tutaj, że te filtry paliwa MANN pozwalają na lepsze wykorzystanie filtracji wgłębnej, co oznacza, że dla separacji cząstek stałych do dyspozycji pozostaje cała powierzchnia materiału filtracyjnego. Multigrade F powstał dla silników benzynowych i na olej napędowy i poprzez swoją wielowarstwową budowę separuje najdrobniejsze cząsteczki, kurz, rdzę, wodę oraz resztki ze zbiornika paliwa. Optymalnej ochronie podlegają przy tym ekstremalnie wrażliwe pompy wtryskowe oraz gaźniki samochodów ciężarowych. 

Szczególnym wyzwaniem dla filtracji paliwa są biopaliwa (norma DIN EN 14 214), zwłaszcza z oleju rzepakowego, którego stosowanie zwiększa się w związku z rosnącymi kosztami eksploatacji wozów. Biodiesel rozpuszcza złogi w zbiorniku paliwa i przewodach paliwowych znacznie bardziej, niż w przypadku normalnego oleju napędowego. Filtry paliwa MANN wychwytują te zwiększone ilości zanieczyszczeń, ale skracają się przy tym okresy użytkowania filtrów. Dlatego po przestawieniu się na stosowanie biopaliw zaleca się częstsze wymienianie filtra nie tylko za pierwszym razem, ale podczas całego okresu serwisowania.

Ciężkim testem dla filtrów oleju napędowego w wozach ciężarowych jest ich stosowanie w niskich temperaturach. Przy ok. minus 20°C wytwarza się parafina, która może prowadzić do zapchania filtra. Inżynierowie z MANN+HUMMEL dopracowali dlatego różne funkcje dodatkowe filtrów paliwa, które chronią olej napędowy przed zbrylaniem, jak np. elektryczne podgrzewanie specjalne dla danego przypadku zastosowania przewody paliwowe czy podgrzewania paliwa. W filtrach oleju napędowego dla wozów ciężarowych zintegrowane mogą być ponadto m.in. czujniki ciśnienia dla kontroli przeładowania, pompy ręczne dla uzupełniania systemu czy chłodzenie paliwa przy wysokich temperaturach.

Filtry oleju chronią silnik
Poprzez spalanie w silniku tworzą się cząsteczki zanieczyszczeń, resztki ze spalania, jak np. sadze w oleju silnikowym. Zanieczyszczają one olej i przyczyniają się do jego gęstnienia. Następstwem tego jest ograniczenie wydajności silnika i zwiększone zużycie paliwa, a w najgorszym przypadku zatarcie silnika. Do tego filtracja musi być zagwarantowana także wówczas kiedy mamy do czynienia z wysokimi temperaturami oleju, przy czym oleje te są agresywne i charakteryzują się dużą ilością różnego rodzaju dodatków (syntetyczne oleje silnikowe).

Filtry oleju MANN w samochodach ciężarowych oczyszczają olej silnikowy z brudu, cząstek stałych, jak kurz, ścier metalowy, sadze. Mann-Filter gwarantują przy tym najwyższy stopień separacji zanieczyszczeń przy ograniczonym oporze przepływu. Media filtracyjne długotrwałego użytku z mieszanki włókien odporne są na wysokie temperatury i chemikalia, jak również osiągają poprzez specjalną geometrię fałd możliwie największą powierzchnię filtracyjną. Uszczelka długotrwałego użytku pod działaniem temperatury rozszerza się, zapewniając tym samym szczelność i zapobiegając jej luzowaniu się podczas pracy. Do tego zawór obejściowy powleczony warstwą teflonu (by-pass) razem ze specjalną uszczelką z elastomeru kontroluje zależnie od wozu ustalone ciśnienie oleju. Specjalnie uformowany zawór przeciw zwrotny zapobiega tzw. pracy silnika na sucho podczas jego unieruchomienia.

W laboratoriach MANN+HUMMEL testowana jest filtracja poboczna w wozach ciężarowych za pomocą centryfugi MANN. Podczas badań centryfuga wychwyciła z 35 litrów zużytego oleju do wozów ciężarowych 500 gram masy zanieczyszczeń, których nie wychwycił filtr oleju w układzie głównej filtracji. W przypadku centryfugi MANN ciśnienie oleju obraca wirnik z prędkością do 8 tysięcy obrotów na minutę, po to by przez siłę centryfugi odseparować z oleju smarnego najdrobniejsze cząsteczki zanieczyszczeń i by mogły one osadzić się na ścianach wirówki.

Nowa generacja filtrów powietrza
Kurz Sahary, zanieczyszczenie powietrza w miastach czy pyłki w wiosennym powietrzu zanieczyszczają je i muszą być odfiltrowane z zasysanego przez silnik powietrza. Filtry powietrza MANN spełniają tutaj różne wymogi zależnie od tego czy mamy do czynienia z autobusami, wozami ciężarowymi czy maszynami budowlanymi lub rolniczymi i dbają o wolne od kurzu powietrze w cylindrach, jak również o optymalne spalanie. co w prostej linii prowadzi do obniżenia zużycia paliwa o blisko 5%.

mann2